KIRKENS ØKONOMI

Kirkens økonomi er baseret på frivillighed og det er fantastisk at så mange er med til at bære kirkens økonomi.
Hvert år kan vi glæde os over at række endnu længere ud til vores naboer, vores by og egn og ud i den store verden.

Dit liv er en gave fra Gud og du kan leve for noget større end dig selv,
ved at give af din tid i frivilligt arbejde og bruge dine evner i kirken.
Vi har brug for alle i Herning Frikirke.

Gud er en generøs gud. Han giver os meget mere end vi beder om og fortjener.
Derfor bør vi komme hinanden i forkøbet med gensidig generøsitet.
Når vi giver, så lad os give med generøsitet og uden at lade nogen andre vide noget om det.
For vi giver ikke for at imponere hinanden men for at tjene Gud.

GAVER TIL MISSION OG ANDET

Fra tid til anden samler vi gaver ind til missionsarbejde, personer eller projekter vi gerne vil støtte eller give en gave fra kirken.
Det bliver annonceret af mødelederen på dagen og nogle gange i forvejen via kirkens mailservice.
Det foregår som oftest når vi har besøg, på et søndagsmøde, af mennesker der arbejder med mission.

TESTAMENTE OG ARV

Herning Frikirke er af SKAT godkendt til at modtage arv uden at der således skal betales arveafgift.
Du kan således testamentere beløb til kirkens arbejde uden at der skal tilbageholdes arveafgift.
Vi anbefaler, at du i den forbindelse sørger rådgivning herom.